10 typů klientů podle toho jak zachází s platební kartou
Napsal admin • Aug 5th, 2011 • Rubrika: ČSOBLidé v loňském roce v průměru provedli se svou platební kartou 667 tisíc transakcí u obchodníků denně. Jejich karta tedy patří k předmětům, se kterými manipulují relativně často. Podle toho, jak kdo se svou platební kartou nakládá při nakupování či výběru z bankomatu, lze rozlišit deset typů klientů. „To, jak člověk zachází se svou platební kartou charakterizuje nejen jeho vztah k vlastním financím, ale často také může vypovídat o jeho povaze,“ uvedl Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB.
HRDÝ – Stejně jako má „v lajně“ celý svůj život, má ve své peněžence úhledně srovnané platební karty. Když s nimi manipuluje, činí tak ležérně a s noblesou a okolnímu světu vysílá signál: Na mě nemáte.
KONZERVATIVNÍ – Ke každé činnosti má malý rituál, bez kterého by byl nesvůj. Jak si kdysi rovnal bankovky do peněženky podle hlaviček, tak je dnes zvyklý kartu používat při každé platební operaci. Občas musí ve frontě u pokladny čelit kritice lidí, obzvlášť když s ní platí mléko a dva rohlíky.
STYLOVÝ – Miluje značky všeho druhu. Proto si opatřil Image kartu ČSOB, kterou si „označil“ vlastním designem, který mu při každé platební operaci umožní spočinout pohledem na podobenku toho, co má rád. Někdy jsou to členové rodiny, ale nezřídka je to i jeho vlastní fotka.
ODPOVĚDNÝ – Je to člověk, který všechno dělá akurátně a vše si hlídá. Při placení kartou vyžaduje od ostatních dodržování diskrétní zóny, při výběru si zakrývá terminál rukou. I když leckomu může jeho počínání připadat přehnané, měl by nám všem být vzorem.
CHAOTICKÝ – V peněžence má tolik věrnostních a platebních karet, že se v nich nedokáže vyznat. U pokladny pak nemůže najít tu správnou, a když už ji konečně najde, nemůže si vybavit správný PIN. Proto dělá tu chybu, že má své PINy napsané na papírku v peněžence. Občas se kartu snaží vložit do jiného otvoru, než je k tomu určen.
* Z Call centra: „Podařilo se mi vložit kartu do otvoru pro stvrzenky, ona tam nechtěla, ale já se moc snažil. Co teď s tím?“
LOAJÁLNÍ – Celý život zůstává věrný jedné bance. Kartu, jež má ponechánu v původním plastovém obalu, vždy používá, dokud jí nevyprší platnost, a pak si jde pro novou do stejného finančního domu.
NEZODPOVĚDNÝ – Při manipulaci s platební kartou nebývá příliš opatrný. Nechá číšníka, aby odešel s platebním terminálem, nevadí mu, když někdo překročí diskrétní zónu u bankomatu.
* Z Call centra: „Bankomat mi sebral kartu, nemůže být problém v tom, že se mi zlomila a já ji přelepil izolepou?“
NEDŮVĚŘIVÝ – Má raději hotovost, kartu používá pouze, když ho k tomu okolnosti přinutí. Většinu ji však má zamčenou doma v šuplíku a do bankomatu s ní chodí jen v den výplaty. Aby si ji vybral a doma pěkně postaru rozdělil do obálek s nápisy Nájem, Elektřina, Telefon apod.
ZAČÁTEČNÍK – Vždy se platební kartě bránil, protože raději platil hotovostí. Uvědomil si však, že se bez placení touto formou neobejde, a nyní se s novou zkušeností sžívá. To právě kvůli těmto lidem pokladní v obchodech opakují donekonečna větu: „O.K., PIN, O.K..“
PRŮŠVIHÁŘ – Většinou mladší muž, který občas při pozdním návratu domů ztrácí osobní věci včetně platební karty. Následně ho čeká proces zablokování karty proti zneužití a výlet do banky pro novou. Ale nebojte, se vstupem do manželství se pod dobrým vlivem manželky změní .
* Z Call centra: „Jak jste mi radil s tím očištěním čipu gumou, já gumu teď neseženu, nemohl bych použít místo ní žvýkačku?“
* reálné dotazy klientů na Call centrum ČSOB
admin je
Email na autora | Všechny články od admin